Předzesilovač Bespoke Audio

03.08.2016

Bespoke Audio

PASIVNÍ STEREOFONNÍ PŘEDZESILOVAČ BESPOKE AUDIO       329 990 Kč

O pasivních předzesilovačích Music First Audio jsme už na tomto webu psali. O značce Bespoke Audio ale ne, byť pokud se na jejich prozatím jediný produkt podíváte a viděli jste někdy výrobek MFA, budete mít rozhodně pocit alespoň mírného déja vu. A není divu - firmu totiž založil v Hastingsu na jižním pobřeží Anglie Harry O´Sullivan, jeden z klíčových mužů firmy Music First Audio. V MFA ale už necítil spolu se svou kolegyní Lucy Gastall dostatečný prostor pro realizaci svých nápadů a budoucnost se tak rozhodl věnovat produktům pod vlastní značkou.

I když základní myšlenka předzesilovače Bespoke Audio se velmi přibližuje té u Music First Audio (tedy regulace hlasitosti za pomoci precizních transformátorů), už od pohledu je vidět podstatě dotaženější koncept Bespoke Audio. Tento předzesilovač je vyráběn ručně v Anglii od A do Z, navíc máte možnost specifikovat si při výrobě v podstatě libovolné provedení - ve standardu provedení horní desky, ale pokud budete chtít, určitě si můžete dohodnout i cokoliv jiného. Jako u správného luxusního produktu také dostáváte po celých pět týdnů výroby pravidelné zprávy o aktuálním stavu výroby s rozsáhlou fotodokumentací. Týden před doručením předzesilovače vám pak dorazí zlatý klíč v krásném sametovém pouzdru - na klíči je vaše jméno a je to rozhodně hezké gesto a příjemný pocit, byť klíč nemá žádné další využití, než jakousi formu certifikátu vlastnictví. Stejně tak dostanete uživatelský manuál se svým jménem a přiloženými grafy měření právě svého vlastního kusu. Kusová ruční výroba jednoduše dovoluje skutečně osobní péči.

Předzesilovač je nádherně vyrobený a nádherně moderní, za křivkami stojí péče a invence Lucy Gastall. Pravoúhlé, ostře řezané tělo má minimum zbytečných prvků, čelní stěna je symetricky rozvržená, dva mohutné knoflíky slouží pro přepínání vstupů (ten vlevo) a pro krokovou regulaci hlasitosti (ten vpravo); kroky jsou lehké a velmi jemné, odpor citelný, ale nepřehnaný a ovládání má onu mechanickou přívětivost, dávající najevo kvalitu a robustnost. Pokud chcete, lze regulaci hlasitosti řídit i na dálku za pomoci motorku. Stupnici hlasitosti a označení vstupů nesou dva kovové kroužky kolem knobů - na stříbrném a champagne provedení jsou zlaté, na černém pak stříbrné a působí velmi elegantně. Motiv dvou kružnic se opakuje i na horní desce - ta může být v podstatě v libovolném dekoru, od luxusních kořenic, přes kov až po průhledný akryl, máte-li náladu vidět do svého předzesilovače.

Zadní panel je téměř úplně vyplněn bytelnými konektory - tři vstupy jsou v provedení XLR, tři v cinchové verzi, výstup je opět v XLR i RCA provedení. Výhodou pasivního provedení je celková jednoduchost, žádné napájení, nic zbytečného. XLR konektory jsou od Neutriku se stříbrnými kontakty, RCA pochází z Topline nextgen řady WBT.

Krabice přístroje není nijak dramaticky velká, s šířkou 30,5 cm, hloubkou 34,5 cm a výškou 11 cm patří rozhodně ke kompaktním přístrojům. Přesto má váhu 14 kg, kterou má na svědomí dostatečně bytelné šasi, ale hlavně dvojice pečlivě provedených transformátorů, které jsou tím pravým bohatstvím Bespoke Audio.
Regulace hlasitosti je standardně rozdělena do 46 kroků s rozdílem 1,5 dB, škála 67,5 dB je dostatečně široká pro jakýkoliv běžný systém. Pokud by vám však jemnost regulace nevyhovovala, v Bespoke Audio vám rádi rozsah i kroky upraví přesně podle vašeho přání. Ostatně tak jako cokoliv může být upraveno podle vašeho přání.

Kritickým prvkem pasivního předzesilovače je trafo (respektive dvě - pro každý kanál jedno). Jde o materiál použitého vodiče, jde o preciznost jeho navinutí, o parametry jako průměr, celková velikost a podobně. Harry a Lucy stavěli na zkušenostech z Music First Audio a rozhodli se pro trafa větší a ještě precizněji navinutá, zejména s ohledem na přesnější a pevnější reprodukci basu.
Trafa jsou uložena v bytelných krytech z kombinace niklu a železa, kterážto kombinace je ideální pro stínění citlivých komponentů. V Bespoke Audio si kryty vyrábí sami, přesně na míru transformátorům. Ty jsou navíc zakryty vrstvou včelího vosku, který během času nedegraduje tak jako běžný vosk a tím pádem si užijete neovlivněnou reprodukci po dlouhou dobu. Jádra transformátorů jsou největší, jaká v jakémkoliv pasivním předzesilovači můžete najít. Konkrétní materiály, způsob navinutí a další jsou tajnými ingrediencemi firmy. Jediné, o čem se ví, je fakt, že navinutí jednoho transformátoru zabere neuvěřitelně dlouhý čas, proto předzesilovač vzniká celých pět týdnů.

Uvnitř je také úžasný pořádek - všechny dráty jsou dokonce očíslované, pečlivě svázané do správných svazků (protože vodiče blízko u sebe ovlivní zvuk jinak, než když je necháte v prostoru uvnitř předzesilovače uvolněné), pravý a levý kanál jsou dostatečně daleko, aby nevznikaly nežádoucí přeslechy.
Předzesilovač Bespoke Audio jsme poslouchali v ostravském Tykonu ve vpravdě vybrané společnosti. Koncovými stupni byly monobloky Audia Flight Strumento No.8, zdrojem Audio Research CD 6 a poslouchalo se přes Sonus faber Il Cremonese. Propojeno bylo kabely Acrolink (k reprosoustavám) a EMM Labs (signálové XLR). Předzesilovač Bespoke Audio se střídal s Audio Research REF 6 PRE.

Bespoke Audio navazuje svou filozofií na již tak vynikající pasivní předzesilovač Music First Audio a - ač se to zdá zvláštní v konstrukci, kde jsou jen relé, dráty a trafa v předem celkem známém celku - dotahuje provedení po všech stránkách ještě dál. Jednak je opravdu krásný, jednak se k němu váže nádherná osobní péče a možnost uzpůsobit si ho vizuálně, ale i parametry právě pro své potřeby a jednak, což je nejdůležitější, je jedním z nejméně slyšitelných předzesilovačů, které jsme kdy měli možnost slyšet. Bespoke Audio téměř "není" a v kontextu cenové kategorie je tím pádem až neuvěřitelně výhodnou investicí. Aktivní předzesilovač jeho kvalit bude stát spoustu, spoustu peněz. Jistě není pro každého, zejména kvůli absenci jakýchkoliv nastavení, tak trošičku maličko i kvůli nižšímu komfortu (i s motorizovaným pohonem jsou relátka pouze kroky, nikoliv plynulá regulace). Pokud jste ale pro puristická, jednoduchá a proto maximálně perfektně funkční řešení, Bespoke Audio je právě takový - minimalistický, nekomplikovaný a přitom schopný konkurovat v reálném světě v podstatě čemukoliv.                                                                                                                                                    

Daniel Březina

KLADY

  • ultimativní transparentnost
  • žádný šum, v podstatě žádné zabarvení, žádné zkreslení
  • dostatek vstupů a výstupů a možnost přizpůsobení při výrobě
  • nádherné provedení
  • velmi osobní přístup
  • jeden z nejlepších předzesilovačů na světě v ještě smysluplné ceně

ZÁPORY

  • v podstatě nic, pokud hledáte zvukově puristické řešení

Jako obvykle, celou recenzi Daniela Březiny, zveřejněnou na internetovém magazínu Hi-Fi Voice, zkracujeme. Celou si ji můžete přečíst na:

http://www.hifi-voice.com/testy-a-recenze/predzesilovace/2127-bespoke-audio.html

» zpět na přehled

Diskuze

Vložit nový příspěvek

Novinky

01.09.2017

Na všechny se nedostane!

Akční sestava síťového přehrávače se zesilovačem EC Living RENA SA 1 a reproduktorových soustav AE 301.

... více

19.07.2017

D/A převodník Copland DAC 215

Převodník DAC215 můžete použít jako sluchátkový zesilovač. Můžete jej však také použít jako předzesilovač. Funkci ovládání hlasitosti a předzesilovače lze v čistém DAC režimu obejít.

... více

15.05.2017

Acoustic Energy Série 100

Řada 100 ztělesňuje všechny vlastnosti, kterými se společnost Acoustic Energy proslavila a jejich nové reprosoustavy, které překvapí mimořádným výkonem z neuvěřitelně kompaktních skříní a za velmi příznivé ceny, jsou toho důkazem.

... více


HI-FI studio TYKON s.r.o.
Sirotčí 58
703 00 Ostrava 3
e-mail: tykon@tykon.cz
© 2011 Hifi studio Tykon
Webdesign: Typo&design
redakční systém Ibis CMS
loga